A HVG hírportálon is megjelent Generali és a MABISZ által közösen elvégzett felmérés szerint a Magyarországon lévő közel 5000 vitorlás 3000 motoros hajónak csak nagyon kis hányada rendelkezik hajóbiztosítással. A legtöbb hajótulajdonos a Balaton vizein használja a vízi járművet,de természetesen akadnak, akik a Velencei tó, a Duna, vagy a külföldi nyílt vizek hullámait szelik rendszeresen.

.

A 2012-es Pünkösdi Regattán közel 200 hajó több mint 1000 fős személyzete gyűlt össze, hogy meghódítsák a Balatont és kiderüljön, hogy ki a legjobb közülük. Az időjárás most kedvezett a versenynek, hiszen nem volt túl viharos az idő, de kellően szeles volt ahhoz, hogy öblösen megtöltse a vitorlákat. Ha pedig biztosítási szemszögből vizsgáljuk meg az eseményt, akkor azt lehet mondani, hogy ékes példája volt ez a vihar nélküli hajókárok esetének.

.

A balatonföldvári BAHART kikötőben május második hétvégéjén leégett egy vitorlás hajó. Maga a pokol tüze égett, köszönhetően annak, hogy működés közben, a magára hagyott hősugárzó kigyulladt. A belső poliészter anyagok hatására a tűz hamar felemésztette szinte az egész hajót, és oltása is csak vegyi tűzoltó készülékkel lehetett volna sikeres, így a tűzoltók sem tudták megakadályozni a hajó teljes pusztulását.

.

A május 1.-én lévő hosszú hétvégén is volt dolguk a Velencei-tavon vízi szolgálatot teljesítő rendőröknek. Vasárnap folyamán másodfokú viharjelzést adtak ki a tó vizén hajózók számára. Két hajó, egy horgász csónak és egy kis vitorlás, azonban nem tudott időben visszaérni a biztonságos kikötőbe.

.